Moje książki

\
Wczoraj odebrałem z drukarni kolejną książkę przeze mnie przygotowaną - "Dybuk wspomnień" Ilony Dworak-Cousin. To niewielki zbiór, zawierający krótkie wspomnienia, relacje autorki z jej podróży do Polski oraz z Izraela. Poniżej fragment:

Od siódmego roku życia wychowywałam się i dorastałam w Izraelu. Na zewnątrz prawdziwa Izraelka: szkoła, organizacja młodzieżowa, wojsko. Prawdziwa Izraelka zakochana w hebrajskiej poezji Altermana, Lei Goldberg, Rachel, Amichaja. Ale dom był polski. W polskim domu prowadzono polską kuchnię i zachowywano się po polsku. Kultura i atmosfera też były polskie. Nawet gazeta była polska. A ja? Izraelka? Polka? I to, i to? Pisząca po hebrajsku. Licząca i śniąca po polsku. Widocznie jestem połączeniem i tego, i tego, szczęściarą, która wygrała ojczyznę i szczęściarą, której los dał możność czerpania z bogatej i przecudownej spuścizny polskiej kultury i polskiego języka.
Od 15 lat, prawie co roku, odwiedzam Polskę. Znowu wdycham w siebie zapach ulubionego bzu, znowu patrzę na niekończące się horyzonty wiecznych lasów. Wiele godzin spędzam w księgarniach, jak gdybym chciała połknąć i zabrać ze sobą do domu wszystkich ulubionych pisarzy i poetów. Spędzam czas z drogimi przyjaciółmi z Krakowa, Warszawy i Leska. Są częścią mojego świata. Za każdym razem spotkaniom tym towarzyszy radość, a pożegnaniom smutek i ból.

Format A5 (210/148 mm), 116 stron, oprawa broszurowa, klejona.

Projekt okładki: Magdalena Koziak

Podobne posty



2 comments:

16 stycznia 2008 09:31 T. pisze...

macie tempo...

16 stycznia 2008 09:52 jakow pisze...

niestety...

:-)

Prześlij komentarz